De contentcrisis
Jouw klanten verwachten bij ieder contactmoment een feilloze en passende ervaring. Wanneer content het grootste deel van je marketingstrategie vormt, kan het nog wel eens een uitdaging worden om voor elk kanaal een passende klantervaring neer te zetten. Je website, socialmediakanalen, blogs en gated content dienen allen uiteenlopende klantbehoeften. En vragen dus om specifieke contentvormen. Dit zorgt voor druk op de marketingagenda; meer dan de helft van alle marketeers maakt dagelijks ten minste 1 contentitem.
“95% van de senior marketeers stelt dat het versnellen van de creatie en publicatie van gepersonaliseerde, digitale content bovenaan hun prioriteitenlijst staat.”
Voor corporate en enterprise organisaties komt hier nog bij dat content op grote schaal geproduceerd wordt met een hoge distributiesnelheid. Tel daar je verschillende markten, talen én doelgroepen bij op en de contentcrisis is compleet. Hoe houd je overzicht over al je uitingen, in- en externe redactieprocessen en behoud je tegelijkertijd een uniforme huisstijl? De beheersbaarheid is een uitdaging voor menig marketingmanager en -medewerkers.
“Slechts 5% van de marketeers heeft een goed systeem voor het produceren, managen en distribueren van content. Onder de contentmarketeers beschikt slechts 14% over de juiste technologie om contentprocessen te beheren.”
Meer cijfers over de ‘state of digital marketing’ lees je in deze infographic van Sitecore.
De contentcrisis voorbij
Doordat hele sales- en marketingafdelingen sinds de uitbraak van de coronacrisis veelal thuiswerken, is de contentcrisis nog verder vergroot. Wil je als organisatie relevant zijn en je blijven richting je doelgroep? Dan is een andere aanpak noodzakelijk, want je lost de crisis niet op door alleen maar harder te werken. In plaats daarvan heb je een platform nodig waar alles op één plek samenkomt en waarmee je de kwaliteit en het volume van je contentstrategie waarborgt.
Een consistente & efficiënte aanpak
De ideale oplossing is een Content Hub, zoals die van Sitecore. Met zo’n platform breng je alle kanalen samen op één plek voor contentcreatie, -distributie, beheer en analyse. Dit geeft overzicht, consistentie en bewaakt een uniforme huisstijl. Het zorgt er tevens voor dat het interne team en de externe bureaus beter en sneller kunnen samenwerken. Het redactieproces beheer je simpelweg vanuit de hub, en niet meer via talloze losse e-mails.
Het platform levert veel tijdswinst op en draagt bij aan het behalen van je marketingdoelstellingen. Tijd die vervolgens besteed kan worden aan het creëren en verder optimaliseren van gepersonaliseerde content en campagnes.
Meer weten over de Content Hub?
Lees in het blog De Content Hub: samen werken aan ijzersterke content wat de Content Hub precies is en wat de voordelen zijn. Of lees in het blog Drie keer de Content Hub in de praktijk hoe bedrijven het toepassen om hun marketingprocessen en hun content te optimaliseren.