Hoofddorp, 29-04-2020 – Macaw Duitsland ondersteunt Mitsubishi Motors in Duitsland per direct op het gebied van contentmarketing en sociale media. Dit is het eerste wapenfeit onder leiding van algemeen directeur Uli Wolter sinds de overname van het Keulse B+D Interactive door Macaw eind 2019.
Het feit dat de toetreding tot de Duitse markt zo snel al zijn vruchten afwerpt, onderstreept de strategische uitbreiding van Macaw. “Door de expertise en jarenlange ervaring bij merken zoals Postbank, Vorwerk en L’Oréal, hadden wij het volste vertrouwen in Uli Wolter en zijn team in Keulen”, zegt William van der Pijl, CEO bij Macaw. “Deze mooie acquisitie in Duitsland bevestigt dat vertrouwen. Met Mitsibushi Motors mag onze Duitse tak een hele mooie organisatie ondersteunen met een beproefde set-up van sociale mediatools en zakelijke knowhow. Zo kunnen we de social media-activiteiten optimaal afstemmen op de strategische communicatiedoelstellingen van deze nieuwe klant.”
Ondersteuning op alle aspecten
Christian Andersen, hoofd Marketing en PR bij Mitsubishi Motors in Duitsland, voegt toe: “Met onze digitale communicatiestrategie lopen we al voor op veel van onze concurrenten – bijvoorbeeld met de nieuwe augmented reality-applicatie voor de lancering van het Space Star-model en voor de ASX. Nu waren we op zoek naar een full-service partner die ons kon ondersteunen bij alle aspecten van social media communicatie. In Macaw vonden wij hiervoor de ideale partij, vanwege de diepgaande knowhow in alle aspecten van sociale communicatie – van strategie tot campagnes en contentproductie tot community beheer en analyse.”
“We waren we op zoek naar een full-service partner en ondersteuning bij alle aspecten van social media communicatie. In Macaw vonden wij de ideale partij – van strategie tot campagnes en contentproductie tot community beheer en analyse.”, Andersen – hoofd Marketing, Mitsubishi Motors