Hoofddorp, 21 september 2020 – Macaw heeft een Sitecore Experience Award (SEA) Honorable Mention gekregen in de categorie ‘Most Intelligent Content Optimisation’ voor de creatie van een digitaal platform voor Schmitz Cargobull. Het platform ondersteunt de Europese marktleider voor trailers en carrosserieën met zowel effectieve zakelijke leadgeneratie als digitale marketingcampagnes om de conversie te verhogen, en helpt hen een consistente merkervaring over de hele wereld te realiseren.
Kortere time-to-market, meer flexibiliteit, minder operationele kosten
Macaw heeft een klantgericht UX-ontwerp gemaakt dat de innovatieve kracht van het bedrijf weerspiegelt en ook voldoet aan de digitale ambities van de internationale B2B-fabrikant. Macaw implementeerde ook het Digital Experience Platform van marktleider Sitecore. Dit platform, gehost op de Microsoft Azure Cloud-infrastructuur, brengt klanten en prospects snel en eenvoudig in contact met de juiste contactpersoon bij Schmitz Cargobull. Klanten profiteren ook van het feit dat ze één aanspreekpunt hebben voor alle beschikbare diensten. Daarnaast kan Schmitz Cargobull zijn wereldwijde en lokale content op een gestructureerde, snelle en eenvoudige manier beheren. Dit maakt een uniforme merkaanwezigheid in alle 40 landen mogelijk, verkort de time-to-market, zorgt voor meer flexibiliteit en lagere operationele kosten.
Sitecore Experience Awards
De Sitecore Experience Awards (SEA) 2020 erkennen merken die echte klantgerichte digitale ervaringen creëren met behulp van Sitecore® technologie. De SEA’s worden toegekend aan Sitecore-klanten en hun partners. Inzendingen moeten duidelijk aantonen dat hun Sitecore-oplossing een overtuigende ervaring oplevert voor alle gebruikers, van ontwikkelingspartners en corporate marketing afdelingen tot zakelijke en IT-gebruikers en eindgebruikers.
Innovatie
“Dit jaar heeft de digitalisering bewezen van vitaal belang te zijn voor het voortbestaan van veel bedrijven. Intelligente contentoptimalisatie is daarom een belangrijke factor voor een sterkere betrokkenheid van de klant. Dit maakte het mogelijk om zakelijke en bedrijfsdoelstellingen te bereiken in de huidige moeilijke marktomgeving,” aldus Paige O’Neill, CMO van Sitecore. “De Sitecore Experience Awards erkennen de meest innovatieve implementaties die geheel nieuwe mogelijkheden bieden voor onze klanten en partners door middel van uitzonderlijke klantervaringen. Hierdoor worden digitale ervaringen sneller en effectiever, waardoor het doelgroepen zich meer betrokken en verbonden voelen dan ooit tevoren. En tegelijkertijd maximaliseren we het gebruik van content in alle kanalen en geografieën van een organisatie.”
Gebruikerservaring
Daniela Maucher-Gossweiler, Manager Marketing Communications bij Schmitz Cargobull AG, is tevreden met de digitale strategie en het concept – waarbij het draait om de gebruikerservaring. “Dankzij de nieuwe website hebben we meer interactiekanalen met klanten en onstonden nieuwe zakelijke mogelijkheden. De website kan nu worden gebruikt als een strategisch marketinginstrument, wat de flexibiliteit verhoogt en kosten bespaart. Verdere optimalisaties zijn nu mogelijk door het gebruik van persona’s en de bijbehorende tracking.”
Michael Schöller, Head of IT Infrastruktur and Services bij Schmitz Cargobull AG, voegt hieraan toe: “De wijziging hield ook een technische verandering in. We hebben zowel de technologie als het platform veranderd om onze merkstrategie en onze bedrijfsdoelstelling te ondersteunen, namelijk om onze positie als pionier in de digitale sector te consolideren en uit te breiden.”
Macaw loves challenges
“Onze experts combineren hun kennis, creativiteit, passie en enthousiasme met eersteklas technologie om bedrijven de best mogelijke oplossingen te bieden door elke dag de grenzen en mogelijkheden te verleggen. Daarom kunnen we onze klanten ondersteunen bij het bereiken van doelen die onhaalbaar leken en ze helpen hun digitale ambities te realiseren”, aldus William van der Pijl, CEO Macaw. “We houden van uitdagingen. En gaan voor succes. De resultaten die Schmitz Cargobull weet te verzilveren zijn indrukwekkend. De erkenning die we daar bovenop van Sitecore hebben gekregen maakt ons extra trots.”
Alle inzendingen worden door een panel van lokale Sitecore-executives beoordeeld. Bij de toekenning van de SEA 2020 Honorable Mentions vonden de juryleden het belangrijk dat de inzenders lieten zien hoe Sitecore-oplossingen worden ingezet om een duurzame impact te creëren in de klantervaring of het contentmanagement. In totaal hebben vijf regio’s alle inzendingen goedgekeurd en geëvalueerd op basis van specifieke selectie- en evaluatiecriteria.
Over Schmitz Cargobull
Met een jaarlijkse productie van ongeveer 63.500 trailers en ongeveer 6.500 medewerkers is Schmitz Cargobull AG Europa’s grootste fabrikant van opleggers, aanhangwagens en vrachtwagencarrosserieën voor geconditioneerde vracht, stukgoed en bulkgoederen. In het boekjaar 2018/2019 werd een omzet van ongeveer 2,29 miljard euro gerealiseerd. Als pionier in de branche ontwikkelde het bedrijf uit het Münsterland al in een vroeg stadium een omvangrijke merkstrategie en stelde zij consequent kwaliteitsnormen op alle niveaus: van onderzoek en ontwikkeling, productie- en servicecontracten tot trailertelematica, financiering, levering van reserveonderdelen en handel in tweedehandsvoertuigen.
Over Sitecore
Sitecore levert een digital experience platform waarmee ’s werelds slimste merken langdurige relaties met hun klanten op kunnen bouwen. Marktleider Sitecore kreeg al tal van awards en brengt als enige organisatie content, commerce en data samen in één verbonden platform, dat elke dag miljoenen digitale ervaringen levert. Toonaangevende bedrijven als American Express, ASOS, Carnival Cruise Lines, Kimberly-Clark, L’Oréal en Volvo Cars vertrouwen op Sitecore, zodat zij hun klanten een boeiender en persoonlijker ervaring kunnen bieden. Ontdek meer op Sitecore.com.
Over Macaw
Toonaangevende aanbieder van digitale diensten, Macaw, combineert creativiteit, data en technologie om zijn klanten te helpen succesvol te zijn. De voorliefde van Macaw voor uitdagingen zorgt voor een unieke bedrijfscultuur. Door zakelijke inzichten te verbinden met de beste mensen en eersteklas technologie van zijn partners Microsoft en Sitecore, streeft Macaw naar de beste resultaten en realiseert het langetermijnrelaties met zijn klanten.
Macaw heeft een Great Place to Work-certificaat en staat op de zevende plaats in de ranglijst van 2020. Vanuit het hoofdkantoor in Nederland en de kantoren in Duitsland en Litouwen helpen meer dan 350 medewerkers klanten als Heineken, ONVZ, ANWB, Levi’s en Henkel met digitale marketing & e-commerce, data & AI, werken in de cloud en geïntegreerde bedrijfsapplicaties.