01/03
CONNECTED UNDERWEAR
Als grootste telecomonderneming van Europa pakt Deutsche Telekom de digitale verantwoordelijkheid op en stelt in het kader van de actuele internationale campagne Be Part of Now (Duitse hashtag: #Dabei) de mogelijke schaduwkanten van excessief smartphonegebruik centraal – natuurlijk niet zonder ook een oplossing te bieden.
Het smart ondergoed LOVE MAGENTA CONNECTED UNDERWEAR moet jonge stellen helpen om weer een echte band met elkaar op te bouwen als alle andere pogingen stuklopen. Hiermee slaagt Deutsche Telekom erin om met een knipoog het debat aan te zwengelen én een sterk pr-effect te creëren, waarbij Macaw o.a. betrokken is door het ontwerpen en ontwikkelen van de CONNECTED UNDERWEAR-app, het implementeren van de passende bluetoothtechnologie in de vorm van de zogeheten LoveChips (beacons) alsook de bijbehorende digitale campagneassets en website.
Smart ondergoed als IoT-app? Een gek idee dat om uitleg vraagt!
Of de smartphone de relatie echt onder druk zet heeft Deutsche Telekom in een representatief onderzoek gepeild: 39% van de 18- tot 34-jarigen beamen dat door het smartphonegebruik een intieme uitwisseling met de partner wordt verhinderd. Reden genoeg dus om de digitale afleiding te verminderen ofwel er iets positiefs van te maken en ‘digital’ handig te benutten – desnoods met een ietwat gek idee en alle technische middelen.
Zo werkt het smart ondergoed van Deutsche Telekom dat in gelimiteerde aantallen in de LOVE MAGENTA Shop beschikbaar is: twee LoveChips (beacons) die in het ondergoed worden geïntegreerd maken verbinding met de door Macaw voor iOS en Android ontwikkelde IoT-app CONNECTED UNDERWEAR. Door te bewegen tijdens het dragen sturen de beacons in een radius van 5 meter een signaal naar de smartphone van de partner. Een sfeervolle notificatie zorgt voor de gewenste aandacht. De LoveMode kan nu met een enkele veeg worden geactiveerd – deze omvat de LovePlaylist, een romantische screensaver en activeert de niet storen-modus. Ondersteund door de smart LOVE MAGENTA-oplossing kunnen nu beiden ongestoord genieten van de tijd met z’n tweeën.
Landingspagina met waardevolle tips en directe shopintegratie
Op de tweetalige landingspagina Lovemagenta.com vinden gebruikers informatie en ontvangen daarnaast waardevolle smartphonetips en relatieadviezen in de digitale context door relatietherapeut en love coach Eric Hegmann. In de direct geïntegreerde webshop is het ondergoed dan als ‘allerlaatste oplossing’ in gelimiteerde aantallen verkrijgbaar – om te beginnen in Duitsland, Oostenrijk en Hongarije.
Toolkit voor de uitrol
Voor de geplande uitrol van de campagne in andere landen bereidt Macaw een toolkit voor met reclamemateriaal in diverse formaten en socialmedia-assets bestaande uit posts, Instagramstories en GIF-stickers. De digitale experts van Macaw leveren voor de campagne LOVE MAGENTA CONNECTED UNDERWEAR ook nog: een appconcept, design en development voor Android en iOS, 3D en motion voor de meertalige video met uitleg voor het instellen van het ondergoed met de app en andere diensten zoals de beaconconfiguratie en packaging.
Dankzij grote vraag en pr-effect: tweede uitrol op Valentijnsdag
Het resultaat: er wordt breed gediscussieerd in vakmedia, pers, social media en zelfs in avondshows op de Duitse tv. En ook het smart ondergoed kreeg veel bijval. De eerste gelimiteerde editie is al na 48 uur uitverkocht. Vanwege de grote vraag is er tijdig voor de Valentijnsdag een tweede editie van 4.500 stuks én een uitrol van de campagne in meer Europese landen! Voor nog meer liefde en extra awareness.
Op zoek naar een creatieve partner die met je meedenkt?
Macaw heeft een uitgebreid track-record op het gebied van converterende marketing campagnes en het opzetten van succesvolle content strategieën. Dit doen we voor bekende merken als Heineken, KLM, Henkel en Vorwerk. Een keertje sparren of persoonlijk advies? Onze experts helpen je graag verder, neem contact op.