Het moderne onlinemagazine voor Vorwerk
Het traditionele bedrijf Vorwerk is in Duitsland vooral bekend van zijn succesvolle productmerken Kobold (stofzuiger) en Thermomix® (multifunctionele keukenmachine). Maar ook de oudste businessunit flooring (tapijt) en het jongste lid van de bestaande merkarchitectuur, Temial, zijn belangrijke onderdelen van het paraplumerk Vorwerk. Om synergiën tussen de productmerken te creëren én het paraplumerk Vorwerk te versterken en tastbaar te maken ontwikkelt Macaw in nauwe samenwerking met de klant een contentmarketingstrategie voor Vorwerk. Het resultaat is een overkoepelende communicatie-agenda, een modern onlinemagazine op vorwerk.de en een veranderde publishingstrategie op de socialmediakanalen van het merk.
De strategie: nieuwe content om het paraplumerk te versterken
In een intensief strategieproces wordt het fundament van het nieuwe contentmarketingprogramma uitgewerkt: met deelname van verschillende vakafdelingen van de onderneming worden in door Macaw begeleide workshops uitdagingen, concurrentieomgevingen, merkwaardes en themacomplexen geanalyseerd alsook doelstellingen geformuleerd en profielen van doelgroepen uitgewerkt.
Op basis hiervan ontwikkelt Macaw een contentmissie en een strategische thematische agenda die gezamenlijk met de onderneming worden verfijnd en geconcretiseerd. Missie en thematische agenda zijn het kompas voor alle daaropvolgende contentmarketingactiviteiten van het paraplumerk Vorwerk.
De implementatie: het onlinemagazine voor modern leven thuis
Het belangrijkste kanaal van de contentmarketingstrategie is het onlinemagazine dat Macaw als onderdeel van de nieuwe corporate website van Vorwerk ontwikkelt. Het biedt steeds nieuwe, verrassende perspectieven op een modern leven in de huiselijke omgeving dat continu verandering is onderworpen.
Of het gaat om technische trends, tijdgeest of veranderende maatschappelijke gebruiken: als merk voor hoogwaardige huishoudelijke apparaten pakt Vorwerk deze ontwikkelingen op en biedt zijn klanten oriëntatie, inspiratie maar ook concrete hulp voor het dagelijkse huishoudelijke leven. De formats in het magazine variëren van uitvoerige reportages op locatie tot analyses en berichten tot adviserende artikelen. Ook gastauteurs komen in de onlinepublicatie aan het woord. Macaw levert concept, redactie en implementatie van het magazine full service.
Social media en native advertising voor bereik en zichtbaarheid
Om de hoogwaardige content efficiënt inzetbaar te maken voor het merk is de promotie van de content via externe kanalen een integraal onderdeel van de strategie. Macaw maakt hierbij voornamelijk gebruik van native advertising in redactionele omgevingen en van organische en promotionele contentpromotion op Facebook.
De magazinecontent is een aantrekkelijke aanvulling op de redactionele mix op de socialmediakanalen van Vorwerk en zorgt voor nieuwe followers, meer engagement en een langere verblijfsduur op de corporate website van de onderneming.
Op zoek naar een partner?
Macaw heeft een uitgebreid track-record op het gebied van succesvolle content strategieën en converterende marketing camapgnes. Dit doen we voor bekende merken als Heineken, KLM, Henkel en Vorwerk. Een keertje sparren of persoonlijk advies? Neem contact op of plan vrijblijvend een adviesgesprek in met onze consultant.