Marketingplatform en websites
Priva is een familiebedrijf dat hardware, software en diensten levert op het gebied van klimaat- en procesautomatisering voor de glastuinbouw en utiliteitssector. Het internationale bedrijf is wereldmarktleider in tuinbouwautomatisering. Priva heeft vestigingen en een partnernetwerk in meer dan 100 landen. Het bedrijf wil deze marktpositie de komende jaren versterken en verbreden.
Priva richt zich naast de glastuinbouw en utiliteiten op nieuwe marktsectoren zoals ‘urban farming’. Een markt waar het bedrijf de kennis van de horticultuur en de klimaatbeheersing in gebouwen kan combineren. Daarnaast ziet Priva vooral in de utiliteitsmarkt dat het contact met de eindgebruikers geïntensiveerd moet worden, ook om de relatie tussen fabrikant, partner en klanten te versterken. Priva zag in dat het bestaande marketingplatform en de websites onvoldoende aansloten bij deze ambitie en de behoeftes van hun klanten om deze doelstelling te realiseren.
“Macaw begreep direct onze businessdoelstellingen”- Paul Ossewold, Digital Operations bij Priva
Customer Experience platform
Deze veranderende relatie met haar wereldwijde klantenkring vraagt om een omni-channel, multi-local marktbewerking en communicatie. Om een customer experience platform waar gefaseerd alle huidige en nieuwe systemen (zoals ERP, CRM, E-commerce, e-mail, Analytics) en tools op aangesloten kunnen worden.
In Macaw vindt Priva de professionals om deze transitie en schaalvergroting te helpen bedenken, vorm te geven, te bouwen op hun doelarchitectuur en te optimaliseren. Uiteraard is het daarbij belangrijk dat Macaw ook de technische Microsoft-knowhow heeft om dit platform technisch te realiseren in het bestaande architectuurlandschap.
Digital Transformation
Samen is een aantal grote stappen gezet in deze digitale transformatie. Zie het als huiswerk voor het zo effectief mogelijk opzetten en uitrollen van een customer experience platform. Ook heeft Priva samen met Macaw een Business Informatieplan opgesteld en een klantcontactstrategie uitgewerkt die beide naadloos aansluiten op de ambitie en de klantbehoeften.
Daarnaast heeft Priva nu een roadmap met daarop de prioriteiten en de volgorde waarin de verschillende online kanalen worden gerealiseerd en/of gekoppeld aan het platform. Priva kan op basis van de diverse data (historische, klant- en marktdata) makkelijker leads vinden, aan klanten eenvoudiger zelf service verlenen, advies geven en content serveren op het moment dat de bezoeker daar behoefte aan heeft.
Meer weten over Customer Experience?
Onze experts helpen je graag verder. Neem contact op via de button aan de rechterzijde of lees het blog ‘De vijf fasen van een Smart Customer Experience‘ van onze CEO, William van der Pijl.