Digital Marketing Campagne: Vrede, vreugde, beats en bonen op alle kanalen
Vrede, vreugde, beats en bonen – onder dit motto brengt Melitta, producten van koffiemachines, zijn gehele koffiecompetentie naar maar liefst drie grote festivals in Duitsland en viert de goede oude koffietijd als lifestyle.
Macaw begeleidt de Melitta Festivaltour van concept tot uitrol. Dit digitale marketing project omvatte campagnes via verschillende digitale kanalen – van de centrale campagnewebsite Melittafestivaltour.de en influencercontent voor YouTube en Instagram tot een festivalchatbot in Facebook Messenger.
Influencermarketing voor een directe doelgroepbenadering
Met de festivaltour onderstreept Melitta zijn moderne merkimago en onderscheidt zich daarmee van concurrenten in het koffiesegment. Om het grootst mogelijke bereik en een authentieke benadering van de doelgroep te waarborgen werkt Melitta samen met verschillende influencers.
Voor de contentcreatie worden de bekende Duitse youtubers FittiHollywood, ItsColeslaw en Sonny Loops ingezet. De productie op hun socialmediakanalen wordt gezamenlijk met Macaw gecoördineerd en begeleid, en wordt ter plekke gecreerd op de festival locaties Rock am Ring, Hurricane en Lollapalooza in Berlijn. Ook de contentontwikkeling voor de merkkanalen van Melitta, in dit geval Facebook en Instagram, worden geheel door Macaw verzorgd.
Een festivalchatbot als aanvullende activeringstool
De hub voor alle onlinecommunicatie is de voor mobiel gebruik geoptimaliseerde campagnesite Melittafestivaltour.de. Hier staat alle belangrijke informatie over de Melitta Festivaltour, filmpjes en plaatjes van de festivallocaties en doorverwijzende links naar de relevante socialmediakanalen voor Melitta. Er is ook veel aandacht besteed aan het ontwerp van de website– met speciaal ontworpen icons en een stop-motiontechnologie voor de geanimeerde navigatie.
Om zowel voor, tijdens als ná de festivals voor bereik en interactie te zorgen, initieert Melitta samen met Macaw verschillende activeringsacties. Naast twee winacties voor tickets met user-generated content hoort daarbij ook een chatbot in Facebook Messenger. In de communicatie met Lola, de Melitta festivalguide, kunnen bezoekers onder andere lastminutetickets voor Lollapalooza in Berlijn winnen, gratis koffie scoren en op elk moment informatie opvragen over Melitta-acties op het festival.
Op zoek naar een creatieve partner die met je meedenkt?
Macaw heeft een uitgebreid track-record op het gebied van converterende marketing campagnes en het opzetten van succesvolle content strategieën. Dit doen we voor bekende merken als Heineken, KLM, Henkel en Vorwerk. Een keertje sparren of persoonlijk advies? Neem contact op of plan vrijblijvend een adviesgesprek in met onze consultant.