Datagedreven gebruikerservaring voor IoT-kampioen
Sinds meer dan 130 jaar staat Vorwerk voor kwaliteit en een buitengewone sales. Met de gedigitaliseerde Thermomix® TM5 schrijft het familiebedrijf uit Wuppertal bovendien een echt succesverhaal wat betreft het internet of things – omdat de multifunctionele keukenmachine de klantbeleving centraal stelt. Deze beleving moet nu ook op de internationale websites van het merk centraler staan. Macaw zet daarom bij de relaunch van de internationale Thermomix®-websites in op een sterkere emotionalisering van het product en datagedreven gebruikerservaring.
Een emotionele look die de merkbeleving centraal stelt
‘Hoe verandert en verbetert de Thermomix® de kookbeleving?’ Deze vraagt stelt Macaw bij de relaunch van de Thermomix®-websites centraal. Hiervoor worden in uitgebreide doelgroepanalyses verschillende gebruikersbehoeften geïdentificeerd die in user flows naar heel uiteenlopende interesses en informatiebehoeften worden vertaald. De functionaliteit en bijzondere techniek van dit multitalent in de keuken speelt hierbij in de diepe informatiestructuur van de website nog steeds een grote rol. In het middelpunt van de communicatie staan voortaan echter de mensen en hun mogelijkheden om het Thermomix®-systeem in het eigen dagelijkse leven te gebruiken – inclusief receptenplatform Cookidoo en de kookdemonstraties thuis, genaamd Erlebniskochen. Door het uitlichten van de Thermomix®-USP’s tegenover de toenemende concurrentie moeten brand recognition en merkloyaliteit nog eens worden verhoogd.
Ondersteund wordt de emotionalisering van het product door de nieuwe visuele vormgeving van de countrywebsites waar krachtige plaatjes en verklarende animaties in het kader van de huisstijl grotere betekenis krijgen. Met name op de homepage komen de merkbelofte en alle individuele voordelen van het apparaat duidelijker naar voren.