Het beste CRM kiezen

Een CRM systeem helpt je om zo goed mogelijk in te spelen op de behoeftes van je klanten. Door alle klantinformatie op één plek samen te laten komen, creëer je een single view of the customer.
Meer ontdekken

De voordelen van een passend CRM systeem

De drie grootste gebruikers van CRM systemen zijn marketing, sales en customer service. Voor elk van hen levert het juiste CRM systeem een uniek voordeel op. Marketing kan een 360-graden-klantbeeld vormen. Daarmee kunnen ze doeltreffende campagnes ontwikkelen. Voor de salesafdeling betekent dit dat de sales associates op afstand toegang krijgen tot klantinformatie. Ook offertes kunnen door CRM marketing geautomatiseerd worden. Het voordeel voor de klantenservice? Klanten krijgen zelfbedieningsopties met behulp van je CRM systeem. Met name voor de organisatie in zijn geheel levert het juiste CRM systeem een groot voordeel. Een CRM programma voorziet je namelijk van tools die nodig zijn om beter met klanten te communiceren.

Waarom CRM marketing?

Eerst en vooral moet je nagaan of je organisatie in staat is om een klantstrategie te ontwikkelen en deze op grote schaal binnen de organisatie te communiceren. Dat is cruciaal, want klantinformatie moet doorstromen. Als je een single view of the customer hebt en je houdt dit binnen één bepaalde afdeling, heb je niks aan dit klantbeeld.

CRM helpt je om je klanten te identificeren, verwoordt de klantervaring die je wilt bereiken en is gebaseerd op gedegen analyses van de customer value en het gedrag van je klanten. Je wilt de behoefte van de consument zo goed mogelijk begrijpen, want alleen zo kun je het beste aanbod tegen de beste prijs aanbieden.

CRM kan ook gebruikt worden om bijvoorbeeld klantenadvies mee te personaliseren. Het mogelijke obstakel? Het generen van klantdata. Klanten bepalen namelijk zelf welke gegevens ze bij een organisatie achterlaten. Het is dus van groot belang om hier tactisch mee om te springen. Consumenten haken snel af wanneer een bedrijf een overload aan persoonsgegevens probeert te bemachtigen.

Microsoft Dynamics

Microsoft heeft zijn eigen CRM variant: Microsoft Dynamics. Het doel blijft hetzelfde: de organisatie transformeren en klanten en bedrijven samenbrengen. Microsoft Dynamics omvat applicaties die helpen je bedrijf te leiden en betere resultaten te boeken. Het brengt ook verschillende afdelingen samen en creëert zo een totaalbeeld van je eigen organisatie. Als je volledige IT-systeem draait op Microsoft, is Microsoft Dynamics een gebruiksvriendelijke manier om CRM te introduceren binnen je organisatie.

Waar kunnen we je bij helpen?

Case

Quooker op stoom met nieuw CRM-systeem

Toen duidelijk was dat het bestaande CRM-systeem van kokendwaterkraanproducent Quooker uit 2011 sterk verouderd was en de support zou stoppen, ging het bedrijf op zoek naar een nieuwe oplossing. Dat werd Microsoft Dynamics 365. Macaw werd voor de implementatie ingeschakeld. Benieuwd naar de voordelen en de resultaten van de CRM implementatie? 

Case

Strategisch IT Partner in Dynamics CRM

Van Doorne is ervan overtuigd dat een excellente cliëntervaring op alle contactmomenten en via alle verschillende kanalen de bedrijfsdoelstellingen helpt te realiseren. Dat kan alleen als alle contactgegevens op orde zijn en behoeftes goed in kaart zijn gebracht. Macaw heeft hiervoor samen met Van Doorne de behoeftes van zowel cliënten als advocaten uitgetekend. Voor meerdere persona’s zijn de customer journeys in kaart gebracht en zijn userstories gedocumenteerd en geprioriteerd. Dit heeft geleid tot een roadmap die de basis is van de nieuwe klantcontactstrategie. Om deze roadmap te realiseren, implementeerde Macaw Microsoft Dynamics CRM Online.

crm online van doorne 1
Taking the next steps
01 / 02 02
Trends in Sales en Marketing in 2021
Ook marketing- en salesafdelingen hebben de afgelopen tijd hun werkwijze fors zien veranderen. De belangrijkste trends voor 2021 rondom digital marketing, sales en klantbeleving vind je terug in ons trendrapport.
Creëer je eigen app één 1 dag
Handmatige processen digitaliseren? Leer tijdens onze App In A Day Workshop hoe je een app bouwt zonder code te schrijven! Digitaliseer bijvoorbeeld foutgevoelige, onhandige excel processen naar een app en wordt de driver van innovatie binnen jouw organisatie.
Facts & Figures
Over Macaw

Wij helpen je graag bij het creëren van een unieke klantervaring, het empoweren van je medewerkers en een optimale inrichting van IT. Dé ingrediënten voor een succesvolle digitale transformatie binnen jouw organisatie. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

25+
Jaar ervaring als full-service digital partner
150+
We helpen klanten als Heineken, VGZ, Henkel, Jumbo, ANWB, Tata Steel succesvol te zijn
370+
Talenten die werken vanuit Nederland, Duitsland en Litouwen
2
Core partnerships: Microsoft Gold Partner & Sitcore Platinum Implementation Partner
4
Platformen voor jouw succes: Digital Marketing & Commerce; Business Applications; Data, Analytics en AI; Collaboration & Modern Workplace
7
Onze positie in Great Place to Work Nederland 2020
01 / 06
Contact