Gepersonaliseerde benadering cruciaal door overvloed aan aanbod
Veel bedrijven ondervinden wat bijvoorbeeld verzekeraars allang weten: de klantloyaliteit neemt steeds verder af. Biedt je concurrent een passender aanbod? Dan ben je die klant binnen een mum van tijd kwijt, ongeacht of diegene wel of niet al jarenlang klant bij je is.
In een wereld waar iedereen de hele dag met (digitale) aanbiedingen wordt verleid, is het belangrijker dan ooit dat je aanbod aansluit op de huidige behoeften van je klant. Met een gepersonaliseerde benadering, op basis van klantgegevens en externe databronnen, vergroot je het succes van je marketing- en salesorganisatie.
Customer Data Platform maakt 360-graden klantbeeld mogelijk
Wil je de klant met het juiste aanbod, op het juiste moment en via de juiste kanalen enthousiasmeren? Dan heb je een volledig – 360 graden – beeld van je klant nodig. En die kun je samenstellen; op basis van klantgegevens waar je al over beschikt, gecombineerd met externe databronnen, zoals de Kamer van Koophandel (KvK) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Hoe je dit allemaal in één klantbeeld samenbrengt? Met behulp van een Customer Data Platform (CDP)!
Een Customer Data Platform biedt allerlei voordelen voor de CMO én CTO
- Doeltreffende communicatie: marketing en sales doen het juiste aanbod op het juiste moment.
- 360 graden klantbeeld: elke afdeling heeft hetzelfde beeld van de klant en kan hierop acteren.
- Minder beheerlast voor IT en veranderende informatiebehoeften zijn makkelijker te faciliteren.
- Nieuwe databronnen zoals CRM in een handomdraai integreren. Zo worden marketing, sales en klantenservice nog doeltreffender.
Meer voordelen en benieuwd hoe je zo’n Customer Data Platform vormgeeft? Download het whitepaper.