De ongeëvenaarde impact van AI
Na een lange aanloop en een razendsnelle doorbraak met de komst van ChatGPT is Artificial Intelligence (AI) een belangrijk agendapunt voor veel organisaties geworden. Wat deze ontwikkeling onderscheidt van andere trends, is dat iedere organisatie ziet dat AI een ongeëvenaarde impact heeft. Stilstaan is dan ook geen optie, anders haalt de concurrentie je in.
Zo helpt AI niet alleen om de productiviteit te verhogen en zichtbare en tastbare processen te verbeteren, maar pakt AI ook ‘menselijke’ en creatieve processen moeiteloos op. De eerste voorbeelden daarvan zien we nu al: schrijven, coderen, vormgeven, organiseren en andere taken worden nu al door AI uitgevoerd. Bedrijven zoals Microsoft spelen daar ook op in met Copilots die de persoonlijke effectiviteit en efficiëntie van medewerkers vergroten. En dit is pas het topje van de ijsberg!
Wat moet je doen om te versnellen met AI?
Hoewel organisaties beseffen dat ze iets met AI moeten doen, weten ze niet zo goed waar en hoe te beginnen. Hoe zet je de hype om naar waarde? Je leest het in dit whitepaper.
Hierin lees je onder andere:
- De 3 stappen die je moet zetten om met AI aan de slag te gaan
- 3 voorbeelden van bedrijven die AI in de praktijk brengen
- Hoe ethiek ook een rol speelt bij het toepassen van AI