Zet niet in op prijs, maar op klantbeleving
Als productiebedrijf moet je juist op het vlak van klantbeleving onderscheiden van de grote internationale online marktplaatsen, die zich vooral op productprijs focussen. Ken je de behoeften van de eindklant, dan kun je niet alleen de keten optimaliseren, maar ook je eigen producten en diensten beter aan laten sluiten bij de wensen van je (eind)klant.
Om een optimale klantbeleving te kunnen bieden, is nog wel een behoorlijke digitaliseringsslag noodzakelijk. Veel productiebedrijven staan nog aan het begin van hun digitale transformatie.
Vier handvatten die een optimale klantbeleving garanderen
Digitaal transformeren is meer dan een aantal digitale tools uitrollen. Het is een verandering van mindset die ervoor zorgt dat je de optimale klantbeleving in beeld krijgt en houdt. Binnen alle geledingen van je organisatie. Waar je rekening mee moet houden? Met vier handvatten helpen we je op weg:
- Digitaliseer doorlopend
- Verander van product- in serviceleverancier
- Zet in op flexibiliteit en schaalbaarheid
- Vergaar klantdata en maak dit inzichtelijk