Uitdaging
User centricity wordt steeds belangrijker en User Experience (UX) en Visual Design (UI) spelen hierbinnen een prominente rol. Echter, denken vanuit de beleving van de eindgebruiker is nog niet zo eenvoudig als dat het lijkt. Door te redeneren vanuit de organisatie, kan de klantfocus al gauw verloren gaan en ontstaat er een inconsistente klantervaring. Populaire en succesvolle werkwijzen zoals agile, die volgens vaste cycli verlopen, maken het eveneens verstandig om eens in de zoveel tijd ‘uit’ de eigen organisatie te stappen. Macaw helpt hierbij.
Leerdoelen
Ga aan de slag met behulp van de Macaw Expert Review! Afhankelijk van je vraagstuk, biedt Macaw diverse Expert Reviews aan, met leerdoelen die aansluiten op de behoefte(n) van je organisatie. Waar je allemaal aan kunt denken:
- Hoe verhoog je je conversie: van prospect naar klant?
- Op welke manieren kun je de gebruiksvriendelijkheid van je product of dienst verbeteren?
- Hoe zet je data in voor het identificeren van groeikansen?
- Op welke wijze kun je de (branding)perceptie rondom jouw product of dienst vormen of sturen?
Inhoud
In een interactieve setting gaan we gezamenlijk na wat het concrete vraagstuk van je organisatie eigenlijk is. Op basis daarvan stelt Macaw een briefing en een plan van aanpak voor het expertteam op. Binnen vijf werkdagen komt dit expertteam met concrete, datagedreven aanbevelingen, waarmee je organisatie ook echt aan de slag kan. Om nog beter aansluiting te vinden bij je klanten, door nóg meer uit de bestaande data en andere (marketing)middelen te halen. Globaal zien onze Expert Reviews er dus zo uit:
- Een eerste contactmoment, om je vraagstuk concreet vorm te geven.
- Macaw vormt, in samenspraak met jou, een debrief en plan van aanpak
- Het expertteam gaat aan de slag met de onderzoeksvraag en analyse
- In een interactieve setting neem je samen met ons expertteam de datagedreven bevindingen door en ontvang je concrete aanbevelingen om meer uit je reeds beschikbare data en (marketing)middelen te halen.
Resultaat
Binnen vijf dagen ontvang je dus een externe analyse, visie én aanbevelingen, op basis van de uitdaging waar jouw organisatie mee worstelt. De oplossingen bevinden zich op verschillende vlakken:
- Gebruikersvriendelijkheid en toegankelijkheid
- Inzet van digitale marketing- en data capabilities (SEO/SEA)
- Het wegnemen van belemmeringen vanuit technische stabiliteit, performance en security
- Het leggen van een sterke link tussen merk en strategie
Praktische zaken
Doorlooptijd: Maximaal vijf werkdagen
Locatie: Online
Voor wie: Product Owners, Marketing Managers, E-commerce Manager, CX Manager, CX Director
Kosten: 2.500 euro