Hoe betrokken zijn jouw firstline workers?
Firstline workers, ze zijn de backbone van je organisatie en vaak de vertegenwoordigers van jouw merk. Zoals bijvoorbeeld baliemedewerkers, verpleegkundigen of fabrieksmedewerkers. Ze hebben veel praktijkkennis en bezitten een schat aan informatie. Zij zijn vaak de eerste die kansen weten te spotten of slimme verbeteringen op de werkvloer ontdekken. Maar, hoe betrokken zijn jouw firstline workers?
De praktijk leert helaas dat juist deze groep medewerkers zich vaak het minst ‘empowered’ voelt. Ze hebben weinig tot geen mogelijkheden en middelen om eenvoudig toegang te krijgen tot het digitale deel van de organisatie. Denk aan een monteur zonder vaste werkplek of een medewerker zonder bedrijfsemail adres. Hierdoor mist een groot deel – veelal het gezicht van de organisatie – belangrijke informatie en een stuk communicatie. Daarnaast is het delen van kennis en ervaringen lastig. Eindstand? Ze voelen zich minder betrokken bij de organisatie.
Minder dan 25% van de firstline workers heeft de juiste tools om zijn of haar werk te doen. – Microsoft
Connecten & empoweren
In het huidige tijdperk van digitalisering en COVID is het gat tussen de werknemers op de werkvloer, het kantoor en de thuiswerkers alleen maar groter geworden. En daarmee ook de behoefte naar connectie. Hoe integreer je jouw firstline worker in je organisatie en zorg je voor de beste employee experience? En, hoe levert dit ook business value op? Dat laat onze expert je in dit webinar zien.
Webinar take-aways
Ivo Swaag, Business Consultant Modern Workplace, bespreekt in een halfuur de volgende topics:
- Wat is een firstline worker?
- De kansen en uitdagingen van de firstline worker
- Praktijkvoorbeelden en cases
- Hoe transformeer je je firstline workers
- Waar je kunt beginnen om je employee experience te verbeteren