Waarom een Content Hub onmisbaar is voor de marketeer
Marketeers zijn dagelijks bezig om voor klanten op elk kanaal een passende en persoonlijke ervaring te creëren. Daar komt een hoop content creatie en distributie bij kijken, zeker voor organisaties die hun merk in verschillende landen en talen positioneren.
In de praktijk leidt dit al snel tot een contentcrisis. Je kent het vast wel, content die verspreid staat op allerlei plaatsen zoals Microsoft Teams, Dropbox, Outlook en Google Drive. Wie weet nog waar wat te vinden is? Alles, van afbeeldingen tot catalogi, staat op verschillende harde schijven en serverstations. En vergeet dan niet het versiebeheer. Wat was de meeste recente versie van dat ene blog of waar staat de originele afbeelding van die ene uiting?
De coördinatie van al deze content neemt veel tijd in beslag die je liever besteedt aan nieuwe ideeën en optimalisatie. Wanneer je met meerdere teams en externe bureaus aan campagnes werkt, ontstaat daarnaast vaak een uitdaging op het gebied van uniformiteit en huisstijl. Iedereen geeft net weer even een andere draai aan de look en feel, en daarmee is de contentcrisis compleet! Er ontstaat een werkwijze die veel tijd en geld kost. In het ergste geval worden verouderde gegevens gebruikt of wordt inhoud gepubliceerd waarvoor geen licentie is verleend. Hoe kun je dit voorkomen?
Einde aan de contentcrisis
Met een Content Hub, zoals die van Sitecore, creëer en distribueer je content efficiënt en succesvol via verschillende kanalen en in meerdere landen. In dit webinar (Engels gesproken) laat onze expert je zien:
- Hoe een Content Hub werkt: efficiënt, decentraal en wereldwijd beheer van je digital assets.
- Hoe je met verschillende teams campagnes, productlanceringen of verkooppresentaties plant en uitrolt.
- Hoe de Content Hub aan je marketingdoelen bijdraagt.
Over de presentator
David Hefendehl | Head of Digital Marketing bij netzkern – part of Macaw
David heeft bij verschillende bureaus gewerkt en kent het digitalmarketingvak als geen ander. Hij heeft in verschillende functies gewerkt: van ontwikkelaar tot projectmanager en web data analist. In 2006 verhuisde hij naar Londen en ging hij bij Pod1 aan de slag als eCommerce Consultant voor bekende merken als Kurt Geiger, Matchesfashion en Barcelo Hotels. Na zijn terugkeer naar Duitsland begon David in 2011 bij netzkern als Head of Digital Marketing. Daarnaast is hij lid van de board.
Netzkern is onderdeel van Macaw en sinds 2006 een Sitecore-partner. Lees hier meer over ons partnership.