Merkloyaliteit is verleden tijd. Klanten verkiezen de ervaring bóven het merk dat die ervaring aanbiedt. Een gepersonaliseerde klantreis, waarin elk touchpoint waarde toevoegt is dus key! Dat begint bij het begrijpen van je doelgroep en die inzichten proactief toepassen. Als Marketeers pakken we deze uitdaging aan door aan de slag te gaan met persona’s en we stippelen de customer journey uit.
In de praktijk blijkt het alleen vaak lastig om die persona’s echt succesvol te maken en te vertalen naar concerete plannen. Ken je dat? Ze zijn vaak te simplistisch en zwart wit, waardoor we er eigenlijk niet veel mee kunnen en de toegevoegde waarde van persona’s wegvalt.
Persona’s 2.0
In dit webinar leer je hoe je kwalitatief goede persona’s creëert die echt helpen bij het maken van nieuwe content: de persona’s 2.0. Aan de hand van klantvoorbeelden en onze opgedane kennis laten we je zien welke inzichten waardevol zijn en welke dingen je beter achterwege kunt laten bij het opzetten van je persona. Zo vergroot jij straks de kans dat je doelgroep zich verbonden voelt met jouw merk of zelfs nog beter: vertrouwen krijgt in jouw merk.
Customer Journey Optimalisatie
Als je dan eenmaal je persona hebt gemaakt is het ook belangrijk dat we daar iets mee gaan doen. De volgende stap nemen is vaak lastig, hoe ga je er mee aan de slag? We leggen je uit hoe je begint met het maken van een goed uitgedachte customer journey map. Via welke kanalen kunnen klanten je benaderen? Wat zegt dat over de klant behoeften? Hebben we de informatie waar klanten naar opzoek zijn? Staat die informatie op de juiste plek? We nemen je mee in het proces en laten zien hoe jij de volgende stappen kunt zetten.
Webinar take aways
- Persona’s 2.0: je weet straks hoe je persona’s opzet die echt impact maken.
- Opzetten van een effectieve customer journey map.
- Tips & tricks van de experts aan de hand van praktijkvoorbeelden.
- Cheatsheet – persona’s & customer journey mapping