Het gebruik van LinkedIn neemt elke week exponentieel toe. Of jouw focus nu B2B of B2C is, het LinkedIn-platform heeft je onderneming heel wat te bieden. Het is wel raadzaam strategisch te werk te gaan. Hoe groter je budget, hoe meer opties je hebt. Benieuwd of LinkedIn marketing iets voor jouw organisatie is? Lees verder en ontdek de voordelen van dit platform.
LinkedIn: inmiddels zoveel meer dan alleen een rekruteringstool
De rol van LinkedIn is de laatste jaren sterk veranderd. Oorspronkelijk was LinkedIn vooral bedoeld als tool voor werving en selectie, waarmee je je cv kon uploaden en nieuwe kandidaten kon vinden. Maar dat is niet langer de enige reden om op de website van LinkedIn te kijken of de app te downloaden.
LinkedIn is uitgegroeid tot het uitgebreidste zakelijke platform waarmee je nog steeds nieuwe medewerkers kunt bereiken en vinden, maar dat is slechts een van de functies. LinkedIn is ook de plek waar veel mensen voor het eerst kennismaken met je merk en via het platform verbonden blijven met jouw organisatie. Je kunt met LinkedIn leads van hoge kwaliteit genereren door je advertenties en andere marketingcampagnes in te richten op zeer specifieke (beroeps)groepen.
Een strategische aanpak is een must op LinkedIn
Net zoals het feit dat de rol van LinkedIn aan het veranderen is en de mogelijkheden op het platform toenemen, wordt het ook steeds belangrijker om strategisch te benaderen. Als je het platform leert gebruiken, zal je merken dat er veel te beslissen valt: hoe je jouw advertentiecampagnes opzet, de variabelen die je kiest afhankelijk van je doelgroepen. Zelfs de beslissing om een video of tekst te plaatsen moet goed doordacht zijn als je optimale resultaten wilt bereiken.
LinkedIn: het enige socialemediaplatform in zijn soort
“Waarom zouden we in LinkedIn investeren? We hebben al een behoorlijk succesvol Facebookaccount!” Natuurlijk kun je elke euro maar één keer uitgeven. Maar er bestaan verschillende redenen voor het argument dat LinkedIn het leeuwendeel van je socialmediabudget verdient:
- Uiterst specifieke doelgroepen. Er zijn talrijke variabelen die je kunt gebruiken om jouw doelgroepen te specificeren. Variabelen waar andere socialmediakanalen alleen maar van kunnen dromen: beroepsgroepen, bedrijfsgrootte, bedrijfsnamen, wel of niet rekening houdend met managementniveaus enz.
- Hoog conversiepercentage: Als je leads wilt genereren via je socialmediakanalen, is LinkedIn duidelijk het beste platform voor jouw bedrijf.
- Geschikt voor B2B, B2C en B2E: Of je nu nieuwe klanten wil bereiken, nieuwe werknemers wil vinden, of als een duurzaam werkgeversmerk gezien wil worden – LinkedIn is de hub voor al je doelgroepen, B2B, B2C en B2E.
Een tip voor LinkedIn: niet alleen pushen
We kunnen je alvast één advies geven: LinkedIn is geschikt voor veel meer dan alleen content pushen! Vertel leuke verhalen, post mooie foto’s, word interessant en vertel de wereld wie je bent. Het moet ook leuk zijn en niet alleen commercieel. De rest volgt vanzelf!
Hoe kunnen wij je helpen met jouw LinkedIn-uitdagingen?
Wij beginnen bij voorkeur met een LinkedIn-workshop en zoeken uit wie je echt bent als bedrijf, waar je LinkedIn-uitdagingen liggen en welke strategie het beste past bij je behoeften. Maar dat is niet alles. De workshop is nog maar het begin. Wij ondersteunen je ook met:
- bepalen van je belangrijkste bedrijfswaarden, deze vormen immers de basis van je LinkedIn-strategie.
- ontwikkelen van een gestructureerde LinkedIn-strategie.
- analyseren van je gegevens om content te ontwikkelen die perfect is afgestemd op je doelgroep.
- opzetten en optimaliseren van advertentiecampagnes, we maken jouw marketing data-driven.
- het vinden en werken met social media influencers.
- en meer…
Het prominente voorbeeld worden op LinkedIn? Challenge accepted!
Bij Macaw houden we van uitdagingen. Laat een bericht achter als er iets is dat we voor je kunnen doen om jouw bedrijf het prominente voorbeeld op LinkedIn te maken. We staan klaar voor al jouw vragen over socialmedia- en influencermarketing.