Met Sitecore Personalize ben je in staat om omnichannel de gehele customer experience te personaliseren. Van je websites tot je applicaties en van je nieuwsbrief tot je Mijn Omgeving. En dat ook nog eens headless. Ongeacht de tools die je gebruikt; zolang er gebruikersdata doorheen stromen, kun je Sitecore Personalize gebruiken.
Sitecore Personalize speelt in op grootste marketinguitdagingen
De uitdagingen voor marketingmedewerkers en -verantwoordelijken zijn groot en uiteenlopend van aard.
- Je wilt klanten gedurende de hele customer journey dezelfde passende ervaringen bieden. Vaak zien we dat personalisatie op een gegeven moment weer Omdat tools, zoals Mijn Omgevingen, die mogelijkheid niet bieden, of doordat intern kennis daaromtrent ontbreekt.
- Je wilt aan de hand van datagedreven inzichten kunnen bepalen wat de beste acties, aanbiedingen en ervaringen op een specifiek moment zijn.
- Je wilt je marketingstrategie steeds aan kunnen passen en optimaliseren. Zodat je zeker weet dat je je beschikbare resources op de juiste wijze inzet.
Sitecore Personalize biedt een omnichannel, headless oplossing voor al deze uitdagingen. Als marketingorganisatie die via veel verschillende kanalen met klanten communiceert, ben je met Sitecore Personalize in staat om de customer experience over ál je kanalen te personaliseren. Zonder dat je hiervoor een hele architectuur hoeft op te bouwen. Sitecore Personalize valt namelijk op praktisch iedere andere marketingtool aan te sluiten.
Technologie Sitecore Personalize: inventief en intuïtief
Sitecore Personalize is een SaaS-oplossing voor (met name) marketingprofessionals en behoort sinds maart 2021 tot het portfolio van Sitecore, toen Sitecore BoxEver CDP overnam.
De technologie zoals vroeger BoxEver, en nu dus Sitecore, die aanbieden, is een combinatie van AI en decision modelling. Aan de hand van inventieve beslisbomen bepaal je met Personalize welke specifieke boodschappen op welk momenten het beste passen bij je specifieke doelgroepen.
Ingewikkeld? Nonsens! Marketeers zijn zelf in staat de op te bouwen en – aan de hand van steeds meer relevante klantdata – verder te optimaliseren.
De toegevoegde waarde van end-to-end personaliseren
Als headless oplossing werkt Sitecore Personalize vanzelfsprekend naadloos samen met bijvoorbeeld het Sitecore Experience Platform (XP). Maar ook wanneer je gebruikmaakt van andere tools – voor je websites, het aanbieden van een Mijn Omgeving, het ontwikkelen van applicaties en/of het versturen van nieuwsbrieven – kun je de klantervaringen personaliseren m.b.v. Personalize.
En dat is uniek. Met één tool kun je dus ál je kanalen personaliseren. Normaliter een onmogelijke taak, met verschillende websites en kanalen (pagina’s, portalen en andere touchpoints met de klant). Met Personalize behoort dit plots wél tot de mogelijkheden. Dit biedt marketeers legio mogelijkheden om experimenten op te zetten en hun marketingboodschap steeds verder te optimaliseren en personaliseren.
Dit levert je organisatie op haar beurt niet alleen een efficiëntere way of working op, maar ook nog eens meer (tevreden) klanten, zo tonen de cijfers aan. Met Personalize:
- is de kans dat je een lead converteert zeven keer zo groot;
- groeit je Net Promotor Score (NPS) met zestig procent.
Macaw en Sitecore Personalize
Macaw is Sitecore Platinum Implementation Partner en in die hoedanigheid in staat om op íéder Sitecore-vraagstuk een passende oplossing te bieden. Of het nu gaat om het bepalen van de juiste strategie m.b.t. Sitecore Personalize, het daadwerkelijk implementeren van de personalisatie-oplossing of om het (tijdelijk) meelopen binnen je marketingteam om jullie zo kennis te laten maken met Sitecore Personalize.
Dit biedt een legio aan mogelijkheden voor je marketeers om nieuwe experimenten op te zetten en je marketingboodschap telkens verder te optimaliseren en personaliseren.