De nieuwe cloudoplossing voor marketeers legt de basis voor betere conversaties met klanten, waar zij zich ook bevinden. Sitecore Send maakt het bovendien eenvoudig om marketingcampagnes snel vorm te geven, aan te passen en te automatiseren.
Een-op-een met je klanten met Sitecore Send
Een van de nieuwste onderdelen van het Digital Experience Platform (DXP) van Sitecore is Sitecore Send. Deze cloudoplossing voor marketeers maakt het mogelijk om een meer persoonlijke klantervaring te bieden, ongeacht waar de klant zich bevindt. De context van het gesprek staat centraal in elke conversatie, die door de gebruiksvriendelijke software bovendien eenvoudig valt vorm te geven.
Zonder dat er heel veel technische knowhow voor nodig is, lanceer je uitgebreide marketingcampagnes met geautomatiseerde content. Conversaties teken je vooraf uit in intuïtieve ‘drag & drop’-menu’s. En met pre-built templates voor verschillende soorten campagnes is het snel vormgeven van een ultieme klantreis een fluitje van een cent geworden, evenals het snel kunnen reageren op (vragen van) klanten via ieder kanaal.
Sitecore Send is gebaseerd op Moosend
Sitecore zet stevig in op de verdere ontwikkeling van haar platform en deed in 2021 meerdere grote overnames. Om een toonaangevende DXP-speler te zijn, weet Sitecore dat een DXP de gehele customer journey moet ondersteunen, en dat deze steeds meer datagedreven wordt.
Tegelijkertijd verandert het architectuurlandschap en ook hier moet het bedrijf op inzetten om snel te kunnen innoveren. Er is gekozen voor een architectuur op basis van Microservices, API’s, Cloud-based SaaS en Headless (MACH) en bij de overnames in 2021 is gekozen voor partijen met technologieën die hierop aansluiten. Een daarvan is het marketing automation en campaign management-platform Moosend. Deze technologie vormt nu de basis van Sitecore Send.
Campagnes draaien, meten, aanpassen en automatiseren
Sitecore Send gaat veel verder dan de eerdere marketing automation-oplossing die Sitecore bood met Sitecore XP. Marketeers zagen deze oplossing soms nog als te beperkt op het moment dat zij een bredere en diepere benadering zochten bij de ondersteuning binnen de customer journey. Het nieuwe Sitecore-onderdeel biedt geavanceerde en onderscheidende functies die zich toespitsen op het leveren van een gepersonaliseerde klantervaring via ieder kanaal.
Als marketeer kun je gemakkelijk campagnes draaien, het resultaat daarvan meten, aanpassingen doorvoeren en workflows automatiseren. Sitecore Send gebruikt API’s om een ‘silo-vrij’ systeem te creëren, waardoor je over meerdere kanalen marketingcampagnes kunt bouwen, deze automatiseert en klantrelaties onderhoudt. Door continu – met toestemming van de gebruiker – klantdata te verzamelen in een centrale database leg je bovendien de basis voor een nog meer gepersonaliseerde toekomstige klantervaring.
Macaw & Sitecore
Wil je je klant een optimale en gepersonaliseerde klantervaring bieden? Dan moet je als organisatie verschillende digitale aspecten op orde hebben en op elkaar afstemmen. Een van deze aspecten is het DXP, waarmee Sitecore marktleider is, en door in te zetten op een productstrategie op basis van MACH-principes.
Als Macaw kiezen wij bewust voor deze technologie en principes en als trotse Sitecore Platinum Implementation Partner is het onze blijvende ambitie om qua kennis en ervaring hierin te excelleren. Recente ontwikkelingen zoals de komst van Sitecore Send juichen we toe, omdat we onze klanten hiermee nog beter kunnen helpen hun digitale transformatie te versnellen.