Metamorfose in finance
De financiële sector heeft in tien jaar tijd een gigantische metamorfose ondergaan. Naast nieuwe spelers die de druk op de traditionele financiële instellingen steeds verder opvoeren, zijn daarnaast de machtsverhoudingen volledig omgedraaid. De klant bepaalt en stuurt bij, wanneer een product of dienst niet (meer) bevalt of te duur is.
Terwijl het centraal stellen van de klant niet minder relevant is dan pakweg tien jaar geleden, is het wel lastiger geworden om je op dit vlak nog te onderscheiden. Ga maar na: bij iedere bank heb je inmiddels mobiel toegang tot je betaalrekening en alle verzekeraars hebben de polissen overzichtelijk toegankelijk via een eigen online portaal. De optimale klantbeleving is door de jaren heen verworden van iets unieks tot een hygiënefactor.
The next step in customer experience
Hoe kun je je als financiële instelling nog onderscheiden en zo je klanten binnenboord houden? Door van meerwaarde te zijn! Daarvoor is een volgende stap in customer experience noodzakelijk. In dit whitepaper leggen we aan de hand van vier essentiële zaken uit waar corporate finance Nederland mee aan de slag moet wanneer we het hebben over ‘de volgende fase in de klantbeleving’:
- Optimaliseer doorlopend
- Besef dat samenwerking cruciaal is
- Zet in op flexibiliteit en schaalbaarheid
- Vergaar klantdata en maak dit inzichtelijk
Beoordeel je organisatie aan de hand van de bovenstaande punten en ga aan de slag.